Båtupptagning

Tjaooo!

Idag var det då båtupptagning. Vid tio på förmiddagen (/morgonen) samlades x antal arbetsvilliga föräldrar och också några scouter. (Faktiskt hela tre stycken från utmanarna (Lizzie, Elin, Daniel), himla bra uppslutning där. ;) ) Jag hade åkt med och hämtat en båttrailer, så jag åkte direkt ner till bryggan och hjälpte till att paddla in och masta av en tvåkrona. Väl uppe vid the oskarsborg fick jag och Elin och de arbetsvilliga föräldrarna kånka och bära båtar fram och tillbaka, och vända och skrapa och gnugga och tvätta och skölja... och ja, göra dem fina inför vintern. Det var full aktivitet. Rabatter rensades, fönster tvättades, grusplanen krattades... till slut fick vi också lite lunch i oss. Åh, du goda varmkorv med bröd och macka med ost och kanelbulle och kaffe på maten, MUMUMMSIIICH! Ehe.

Tyvärr måste jag också meddela att jag, Lizzie, inte kommer kunna vara närvarande nästa vecka :'( Hoppas att ni kommer iväg på Kruthornet (FAST NÄ FÖR JAG VILL OCKSÅ) FAST JO FÖR DET ÄR KUUL.


Haha. Ja.

Kran å buss<3
Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0